Jalatsite hooldus

JALATSITE KASUTAMINE

1. Enne ostu sooritamist konsulteerige vajadusel müüjaga, kellega saab ühendust läbi emaili info@fashionlook.ee või läbi Facebooki fännilehe postkasti. Infotelefon +372 55 34560.

2. Kandke jalatseid vastavalt nende otstarbele, võttes arvesse aastaaega, ilma ja kohta.

3. Jalatsite jalgapanemisel kasutage kingalusikat. Ärge võtke jalatseid jalast ja ärge pange jalatseid jalga kinniseotud saapapaeltega või kui tõmbelukk ei ole täiesti lahti või kui pandlad on kinni jne. Ärge tallake maha jalatsite kandasi.

4. Kõrge kontsaga jalatsite kandmisel vältige kohti, kus on pikad ja kitsad pilud, näiteks puitrestid, kivisillutis, varemed jne.

5. Vältige jalatsite kandmist selleks mitte ettenähtud hooajal, vältige jalatsite kontakti kemikaalidega, mida ei kohta tavaelus. Samuti vältige ekstreemseid temperatuure.

6. Vältige pikaajalist või pidevat niiskuse mõju jalatsitele. Jalatseid tuleb kuivatada toatemperatuuril, mingil juhul ei tohi kuivatada jalatseid radiaatoritel ja teistel küttekehadel ning lahtise tule lähedal.

 

PUHASTAMINE

1. Musti ja tolmuseid jalatseid tuleb puhastada koheselt peale koju jõudmist. Vastasel juhul imbub mustus materjali pealmisesse kihti, mis oluliselt halvendab jalatsite kvaliteeti. Tuleb vältida pori sattumist ja kogunemist õmbluste ja teistesse raskesti kättesaadavatesse kohtadesse. Samuti ärge unustage taldada puhastamist. Jalatseid ei tohi pesta pesumasinas ning valgendaja abil. Olenemata pealmise kihi materjalist on väga oluline puhastada see mustusest enne hooldamist. Kasutage ainult neid vahendeid, mis sobivad antud jalatsite materjali ning tüübiga.

 

JALATSITE HOOLDAMINE

1. Jälgide pidevalt jalatsite seisundit. Täienditega jalatsid vajavad erilist hooldust, kunstikivid ja pärlid võivad kaotsi minna, saada vigastatud või paigast nihutatud löökide ja muude mehaaniliste mõjude tõttu. Kulunud tallad ja kontsad vajavad õigeaegset parandamist, kulunud värvi tuleb taastada, samuti tuleb vahetada kontsaplekke, vahetaldasid, saapapaelu ja muid vahetatavaid osi. Kontsade vigastuste vältimiseks tuleb õigeaegselt vahetada kontsaplekke. Ei ole olemas selliseid jalatseid, mis ei vaja hooldust. Juhul, kui avastasite defekti, mis ei ole tekkinud Teie süül, siis ei ole otstarbekas jätkata nende kandmist, vaid tuled pöörduda pretensiooni esitamiseks müüja ehk antud juhul meie poole. Kui garantiiaeg on möödas, siis  tuleb jalatsid parandada spetsialisti juures. Olenevalt nende tähtsusest võib jalatsite hooldusvahendid jaotada järgmisel viisil: Puhastusvahendid: eemaldavad pori ning eelnevalt kasutatud hooldusvahendite jäägid. Immutavad vahendid: toidavad ning tugevdavad jaltsite materjali. Katvad vahendid: moodustavad pinnal kaitse (või ka läikiva) kihi. Pehmendavad vahendid: teevad jalatsite materjali pehmemaks, kuid ärge pingutage üle! Värvi taastavad vahendid: taastavad kulunud värvid. Värvimise eest kaitsvad vahendid: katavad värvitud pinnad kaitsekihiga. Deodorandid: vähendavad või ennetavad ebameeldiva lõhna tekkimist. Peale seda, kui olete kandnud uusi jalatseid mõnda aega ning olete veendunud nende sobivuses, puhastage neid ning töödelge immutava või vetthülgava vahendiga. Sellisel viisil kaitsete jalanõusid niiskuse ja pori eest ning oluliselt pikendate nende eluiga. Tuletame taaskord meelde,et üldjuhul saapad imavad endasse niiskust ning seetõttu ei saagi saabas asendada kummikut.

 

JALATSITE TÜÜBID (MUDELID)

1. Kunstnahast talvejalatseid ei soovitata kanda temperatuuril, mis on madalam kui -5, jalatseid sünteetilise tallaga- temperatuuril, mis on madalam kui -25.

2. Seemisnahast jalatsid. On ette nähtud kandmiseks ainult kuiva ilmaga. Juhul, kui need on töödeldud selleks ettenähtud niiskuse eest kaitsvate vahenditega, võib jalatseid kanda niiskel ajal. Seemisnahast jalatsid ei ole mõeldud kandmiseks vihma ajal, käimiseks porise ilmaga, lumes ja sulailmaga.

 

PRETENTSIOONIDE ESITAMINE

Pretentsioone saab esitada kahe aasta jooksul alates ostu sooritamise hetkest. Kui ostetud kaup ei sobi Teile suuruse, värvuse, mudeli jne tõttu on tarbijal õigus 14-päeva jooksul toode tagastada või vahetada ümber teise mudeli või suuruse/värvi vastu. Tagasisaatmis avaldus tuleb saata info@fashionlook.ee mailile, kus on kirjas Teie andmed, toote andmed ning konto, kuhu müüja teeb 15 tööpäeva jooksul tagasimakse. Kauba tagastus toimub juhul, kui seda toodet ei ole kasutatud ja toode on originaalpakendis. Rahuldamisele ei kuulu pretensioonid, mis on seotud: mehaaniliste vigastustega, kulunud taldadega, kulunud sisetaldadega, kulunud värviga, saapapaeltega ja teiste vahetatavate osadega, jalatsite ehetega nagu pandlad, kunstkivid, ketid, samuti pretensioone ei rahuldata allahinnatud jalatsite osas, mis on hinnatud alla just mingi defekti pärast ning vastav informatsioon oli ostu sooritamisel teatav. Vastavalt Tarbijakaitse seadusele pretensioone saab esitada ainult õigeaegselt ja ainult siis, kui avastatud defekt ei ole tekkinud ostja süül. Tavaliselt defektid ilmnevad kuu jooksul, kuid mõned varjatud defektid võivad ebameeldivalt üllatada ka mitme kuu möödudes.

Rahuldamisele ei kuulu pretensioonid, mis on seotud:

1. Jalatsid on ostetud konsulteerimata müüjaga ning jalats ei sobi Teie jala tüübi tõttu (näiteks liiga kitsas)

2. Mehaaniliste vigastustega, kulunud taldadega, kulunud sisetaldadega, kulunud värviga, saapapaeltega ja teiste vahetatavate osadega.

3. Jalatseid on kantud mittesobivates tingimustes (näiteks seemisnahast jalatseid porise/vihmase ilmaga)

4. Mittekohane või mitte piisav hooldamine (on kasutatud valesid hooldusvahendeid, kasutatud valet värvi vahendeid, jalatseid ei ole õigeaegselt parandatud kingsepa juures)

5. Kulunud jalatsid (näiteks pideva kandmise korral jalatsid ei puhka). Samuti, kui Teie soovil on vahetatud kontsad ja aksessuaarid, eemaldatud detailid, mis muudavad jalatsi struktuuri.) Esimesed 6 kuud Müüja selgitab vea põhjuse, peale seda on see Ostja kohustus. Juhul, kui on tekkinud defekt, ostja võib teavitada oma pretensioonist järjekorras, mida määrab Võlaõigusseadus. §219.1. Kui ostja on müügilepingu sõlminud oma majandus- või kutsetegevuses, peab ta ostetud asja viivitamata üle vaatama või üle vaadata laskma. §222.1. Kui asi ei vasta lepingutingimustele, võib ostja nõuda müüjalt asja parandamist või asendamist, kui see on võimalik ja sellega ei põhjustata müüjale võrreldes teiste õiguskaitsevahendite kasutamisega ebamõistlikke kulusid või põhjendamatuid ebamugavusi, arvestades muu hulgas asja väärtust, lepingutingimustele mittevastavavuse olulisust ning ostja võimalust saada lepingutingimustele vastav asi oluliste ebamugavusteta mujalt. Müüja võib parandamise asemel asendada asja lepingutingimustele vastava asjaga. §224. Ostja ei või alandada ostuhinda: 1) Kui müüja parandas või asendas asja lepingutingimustele vastava asjaga; 2) Kui ostja keeldus õigustamatult vastu võtmast müüja ettepanekut asja parandamise või asendamise kohta.

 

Pretentsioonide vastuvõtmise kord:

1) Müüjal on õigus otsustada kauba remont esimese defekti tekkimisel.

2) Tasuta vältima toote mitte sobivust lepingu reeglitega või tarbija väljaminekuid mittesobivuse vältimiseks, ilma eksperiisi kinnituseta;

3) Vahetada toodet sama toote vastu või samaväärse toote vast, millega oleks kindlustatud vastavaus lepingu tingimustele;

4) Tühistada lepingut ja kinnimaksta tarbijale toote eest makstud raha summa: 1. Kui toote mittesobivus lepingu reeglitele avastatakse vähem kui 6 kuud pärast toote mahamüümist, kohaselt Võlaõigusseadusega on ostja õigusvõimeline nõudma: 1) remonti, 2) vahetust, 3) raha tagastamist; 2. Kui olete hakanud jalatseid kandma, siis pretensioone nende välimuse suhtes (õmbluste kohtade deformatsioon, erinevad värvused, on näha liimi, nähtavad muud defektid), mis ei ole peidetud jalatseid ostes, ei saa esitada. 3. Pretentsioone ei vaadata läbi, kui need on tekkinud jalanõuluku, voodri või talla loomuliku kulumise tõttu. Pretentsiooni avaldusse on vaja märkida: ostu kuupäev, puuduse ilmnemise kuupäev, puuduse tunnused, omapoolne soovitav lahend, oma nimi ja kontaktandmed,tellimuse kood. Kui jalatseid on eelnevalt parandatud, tuleb ka see pretensioonis ära märkida. Fashionlook Oü ei pruugi teha otsust tarbija kasuks, kui jalats on ära kantud; jalatsit on pruugitud ebaõigetes kandmistingimustes; jalatsit on valesti hooldatud, mille tulemusena on jalats mehaaniliselt kahjustatud (põletused, sisselõiked, rebendid, kemikaalidega kahjustumine, valel reĹžiimil kuivatamine) Lisainfot tarbija õiguste ja kohustuste kohta saab http://www.tarbijakaitseamet.ee/et ning samuti ka lisalugemist jalatsite hooldusest: http://www.tarbijakaitse.ee/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=6822